Колко пари имаш в джоба си? Колко лъжи си казал през живота си? Колко чаши бира си изпил тази вечер? Той знае. Цифрите са изписани над главата ти и той ги вижда. Тогава вижда нея. Тя също вижда цифри. Тя също знае… Твърде много.
От зрителска гледна точка, Numbеrs не разочарова. Историята е интересна и макар че се заиграва с вече позната концепция (способността да виждаш колко време живот остава на хората - Nickelback - Savin’ Me)) , успява да я задълбочи и да й придаде дълбочина, като намесва и други способности в уравнението.
Актьорите се справят доста добре и макар че цялата ситуация е малко насилена, това не пречи на достоверното доставяне на посланията. А какви точно са те? Филмът ме разхожда между два извода: “Ignorance is bliss” (“Блажени са невежите”) и “Живей за мига, защото никога не се знае”.
Наистина, като че ли всеки би искал да знае за другите някакъв вид лична информация, която би му дала предимство в комуникацията с тях или би му позволявала да манипулира събитията. Точно както главния персонаж, ние зрителите бързаме да си помислим “колко яко!”. Героинята обаче бързо ни сепва и ни припомня последиците, които подобна информация би могла да доведе със себе си. Тя говори на своя екранен партньор, а всъщност говори на нас. Ние не сме просто в позицията на невидимия наблюдател. Ние също виждаме цифрите. Ние СМЕ главният герой и тя ни казва - "замислете се!". Последици винаги има. Искате ли ги? Бихте ли могли да живеете с тях?
Също толкова впечатляваща (лично за мен) е самата продукция. Не всеки ден човек попада на колаборация между Чехия и Южна Корея. Обяснението за това нестандартно сътрудничество? Режисьорът Robert Hloz е чешки студент по кино, който прекарва 1 година в Южна Корея, където учи и работи под наставничеството на корейския режисьор Ki-hwan Oh. В портфолиото си има реклами за LG (Kodak Student Gold Award 2011), регионални награди от фестивали в Чехия, а самият филм Number държи премиерата си в Кан като част от късометражната програма на фестивала
Макар че е още в самото начало на кариерата си, ще е интересно да следим прогреса на този режисьор, защото опита му го поставя в интересна позиция, позволяваща му да комбинира елементи от азиатското и европейското кино. Да видим какво ще ни поднесе със следващия си филм, който завършва в момента - Transitional Consciousness ...