Orange Drive
РЕЖИСЬОР MARK LESTER  •  СЦЕНАРИСТ CHRIS REINACHER
САЩ / 2013 / 11'
Orange Drive е историята на един съвременен човек и неговата кола. За периода от една година, нещата които му се случват ще оставят у вас смесените чувства на комедията, романтиката, трагедията и тънкия черен хумор на съдбата, смесени в едно. Orange Drivе!
O range Drive е изненадващо силен филм, предвид статичната гледна точка – метод, който рядко е успешен, и се използва с цел подсилване въздействието на историята. По-често, тежи, когато не се използва правилно. Нещо, характерно за тази гледна точка е, че се създава усещане на биографизъм на историята, защото макар да започва с четири герои, всъщност тя е съсредоточена само върху един от тях, който присъства постоянно. И който, за една година преминава през няколко различни житейски етапа. Цялостната структура описва точно характерните за съвремението ни ежедневни проблеми, които среща всеки млад човек по пътя си в търсене на правилното място за него. За съжаление тези проблеми, възникват често именно заради липсата на достатъчно правилни места за нововъзникващите хора.
 
От кинематографична гледна точка, филмът е свеж, бърз, ясен и разбираем, защото е човешки. Тази постоянна гледна точка ни позволява да надникнем в личното пространство на един човек и да преживеем неговите емоции. Тази гледна точка дори ни подсказва какво си мисли той, защото обобщенията в няколко секунди на отделните дни, ни създават обща оценка върху показателите на текущия му живот. С това ние до известна степен разбираме и какво мисли този човек в ежедневието си. Изумително е как киното така добре успява да предава толкова много субективна информация, както никое друго нещо, изобретено от човека. И това без сложни машинарии, разчитащи био-електрическите връзки между невроните...
 
От друга гледна точка, вече съпоставяйки филма с моя личен социален опит, доста добре са описани. Приятелите му го заебаха, само защото веднъж си е отворил устата за пари и то в трудни за него времена. Типично за онези мъгляви приятелства, които не са съвсем приятелства, но сравнително честите срещи ги обособяват като повече от познанства, т.е. приятелства. Докато е в office режим, консумацията на fast food е логична, защото просто... няма време. Тук вметвам една моя теория, че човек осъзнае ли веднъж, че принципно няма време, животът му се променя съзнателно или не...
 
Сравненията са много, изводите са в зависимост какво точно вие ще припознаете във филма, но е сигурно едно – с тази качествена визия, съдържателна история и динамика, филмът ще се гледа от много хора и всеки ще го асоциира по свой си начин, а това винаги е полезно, защото провокира преосмисляне в посока усъвършенстване!
SUBSCRIBE
АВТОР Юлиян Спасов
comments powered by Disqus
ПАРТНЬОРИ ПАРТНЬOРСКИ КЛУБОВЕ
Google+