Някъде недалеч в бъдещето, в Руската федерация един куриер носи нещо, което струва изключително много пари и носи нещастие на всеки докоснал го. Едно от най-големите късометражни постижения във визуалната фантастика, дело на Ридли Скот.
Днес фантастиката в късометражното кино е основен жанр с хиляди заглавия. От тях половината са неуспешни опити за нещо красиво, но в останалата половина постиженията откъм визия са невероятни. Такива са например True Skin, Sight и Memorize. По-рядко се срещат тези с оригинална история, но за разлика от останалите жанрове, при този вид ефектни и визуално красиви филми, липсата на добър сюжет се толерира, съдейки по милионите гледания в интернет.
The Gift, откъм история е добър, но не е завършена. Дали защото целта на този откъс е да съберат бюджет за продължението му или просто им е писнало да се занимават и са решили да го пуснат така, не знам. Със сигурност обаче визуално е внушителен филм. Качеството, реалистичната 3D анимацията, смесени с хубавото разкадроване и перфектната работа с камерата, създават един нов свят, който от самото начало ни грабва и ни държи под напрежение до края. Екшън сцените са категорично на нивото на една холивудска продукция, а пресъздаването на робота е толкова добро, колкото и в I, Robot по Айзък Азимов, който е постулирал един от законите на роботиката, изполвани и в Artificial Intelligence. Единият от тях е по никакъв начин да не наранява с действие или бездействие човешко същество. Закон, който косвено е заложен и в идеята на The Gift, когато робота разбира, че в тази кутия има нещо ценно и е важно да се съхрани...
Филмът е част от серията Parallel Lines, съвместен проект между Phillips и Ridley Scott Associates, известната агенция за рекламни клипове на самия Ридли Скот. Phillips, впрочем са един от добрите приятели на късометражното кино в интернет, така да се каже. Преди години, сътвориха тоталния хит Carousel.