Dive
РЕЖИСЬОР BENJAMIN VILLEDA  •  ПРОДУЦЕНТ MARIANA SAN ESTEBAN
САЩ / 2012 / 7'
Алексис се събужда, осъзнава, че е приела да се омъжи за приятеля си и се уплашва. Поредица от импулсивни решения по-късно, тя се намира в басейна на непознати хора и живота й минава пред очите като сън от проблясъци. Красив филм, красива жена, красива къща... Dive!
Д а оставим настрана силно нереалистичната история. Ясно е, че ако една жена се разколебае до степен в която хваща пътя, ще й трябва доста повече от едно гмурване, за да реши да се върне. Ясно е, че вероятността да завърже китките на човека до басейна без той да се събуди е нулева ( при това с въже, което не е ясно откъде е взела; не е като да се препъваш във въжета под път и над път). Ясно е, че като се прибере и приятелят й подуши косата определено ще се усети, че има нещо гнило, защото ще мирише не на шампоан, а на хлориран басейн.
 
Но да приемем, че приятелят е мъртво пиян и не я усеща как излиза, освен това е хремав и не усеща мириса на косата й; че тя е супер крайна мацка, която си взима житейските решения на раз; че човека до басейна... ами явно и той е сериозно почерпен (задкулисен герой в тази история се явява алкохола).
 
Както казах, да се абстрахираме от всичко това и да насочим вниманието си към това колко майсторски заснет е Dive. Самия факт, че един толкова абсурден сценарий беше интересен и приятен за гледане говори, че с правилната режисура, техническа реализация и подбор на главна героиня – всяка история става гледаема.
 
А режисурата наистина е отлична. Историята е динамично заснета, прескача между много моменти, персонажи и ретроспекиции и успява да задържи интереса на базата на простичкия, но любопитен въпрос: ще се върне ли? В същото време кадрите са прекрасно композирани и наистина естетически изържани, боравейки умело с използването на близкия кадър. Нещо повече – филмът е напълно наясно, че подборът на красива жена не само покачва естетиката, но и автоматично генерира по-голям интерес, което си личи в маркетинга му (за thumbnail на филма е избран именно кадър, в който тя излиза от басейна по бельо).
 
Личи си, че режисьорът Benjamin Villeda е школуван в киното и режисурата и умее да борави с научените техники за манипулация на вниманието на зрителя. Единственото, което му остава, е да си подбере по-добра история следващия път.
SUBSCRIBE
АВТОР Елена Рапонджиева
comments powered by Disqus
ПАРТНЬОРИ ПАРТНЬOРСКИ КЛУБОВЕ
Google+