Logorama Logorama е спечелил Оскар през 2009г
РЕЖИСЬОР FRANÇOIS ALAUX  •  ПРОДУЦЕНТ LUDOVIC HOUPLAIN
Франция / 2009 / 16'
Влезте в един свят, на който вече сте отворили вратата. Безкрайно много лога ще оживеят, за да разкажат една история, която може би вече се случва около нас. Какво може да разтърси този корпоративен свят и защо точно Роналд Макдоналд играе откаченият злодей?
Д оста интересно разказана история. Всичко, ама всичко е в лога, дори млечният път за Бога! Дори не знаех, че още съществува този десерт. Най-много се чудя, дали компаниите, чиито лога видяхме, са платили за рекламата, която им прави този филм. Ако е така, то значи са изкарали едни доста добри пари. Но не мисля, че това е случаят, защото напипвам едно по-дълбоко, негативно послание в цялата ситуация.

Първо – зоопарка. Всичко беше толкова изкуствено, пингвините даже издаваха звуци от играчки! И какво трябва да означава „животни, които няма да оцелеят в естествената си среда“… тя е естествена, там си живеят, какво е тази криворазбрана идея, че им помагаме, държейки ги в клетка?

Второ – нефта. Всички тези компании и корпорации, фирми и производители, базират бизнеса си на петрола. Той движи всичко. А който го контролира, контролира пазара. В случая природата взима контрол. И ни го връща за експлоатацията, за невниманието и за безхаберието.

Може би си втълпявам конспирации, но всеки си знае какво вижда, всеки прави своите аналогии. А създателите на филма са си поиграли доста да свържат толкова много лога в едно смислено нещо. По дефиниция логото представлява дадена компания, корпорация, сдружение или личност. Освен това, в анимацията те са и още нещо. Те са се внедрили в ежедневието до такава степен, че са се превърнали в самият свят. Замислете се, какво би бил светът без Coca Cola (чието лого не забелязах, поправете ме ако греша), Pepsi, Lego, Good Year или знакът за препоръчителен родителски контрол? Не същият.

Има лога, които са ни влезнали под кожата. И това им е целта. Трябва да са семпли, но интересни, не прекалено сложни, за да са лесни за помнене. Може би има някаква златна формула за как се прави ефектно лого, но тъй като не съм графичен дизайнер, няма как да знам. Знам, че има и психология в цялата работа. Знам, и че не е нормално едно дете да разпознава повечето брандове, но да не може да различи иглолистно от широколистно дърво… Радвам се, че накрая главните герои се връщат към природата.
SUBSCRIBE
АВТОР Стефан Добрев
comments powered by Disqus
ПАРТНЬОРИ ПАРТНЬOРСКИ КЛУБОВЕ
Google+