Salvage
РЕЖИСЬОРИ SEB & BEN MCKINNON  •  КИНЕМАТОГРАФИСТ BEN MCKINNON
СЦЕНАРИСТ SEB MCKINNON
Канада / 2015 / 13'
Втората част от трилогията на братя McKinnon отново ни потапя в едно магично приключение. Времето и пространството са различни, а символите следват един след друг. Въпросите се увеличават, а междувременно сетивата ни са потопени за пореден път в една визуално-музикална наслада – SALVAGE!
S ALVAGE e втората част от визуално-музикалното приключение на трилогията KIN. Братята McKinnon отново представят пред зрителя една невероятна визуална история, протичаща и въвличаща зрителя в приказния свят, който сътворяват. От подбора на актьорския състав през забележителната природа в Нюфаундленд, кинематографията и музиката – SALVAGE оправда всички очаквания след забележителния успех на KIN.

Всяка една от трите части изначално може да бъде мислена като автономна сама по себе си, но в същото време притежава общите черти, които ни карат да търсим дълбоко скритите връзки и символи, явяващи ни се в бавно протичащите кадри. Като допълнение към филмите в графичната новела KIN са добавени и още няколко страници, които осветляват събитията около рицаря и връзката с малкото момиче от първия филм. Историята все още не е напълно ясна, но определени артефакти и тяхното значение постепенно се осветляват и препращат към последващите събития.

Тази история по същество е прекалено магична, за да се търси каквато и да е закономерност в протичащите се събития. Братята залагат именно на мистериозния елемент, като по този начин оставят за зрителя сам да разкрива поетапно скритите пластове. Последователно трилогията въвлича в света на метафората и символа, в света на илюзорното. Действието е налично, но то не може да бъде обхванато в неговата пълнота, затова и единственото, което ни остава е да се насладим на майсторски визуалното представяне на всеки образ.

Първите два филма наподобяват два различни пъзела, някои части от които са еднакви, а други са се загубили и остават празно поле в цялостния концепт. KIN и SALVAGE могат да се сравнят и с два различни съня, сънувани от един човек последователно –  действието им се развива в различно време и пространство, а елементите от единия се прокрадват бегло във втория.

Времето в SALVAGE е различно, то е ново, то е бъдеще. Магичното присъствие, което преобладаваше в KIN тук е заменено с образи, отличаващи се повече със своята реалност. За разлика от засилената приказно-епична страна на KIN, SALVAGE се явява като медиум между реалното и мистичното.

Тайнствената визия на малкото момиче в бяло е претворен в образа на млада жена, танцуващите духове със скрити лица са превъплътени като петима рибари... Тези препратки са явни, но отново в контекста на историята поставят множество въпроси.

По същество историята се съсредоточава върху ранения пилот – всичко останало е напластяване на прекрасни кадри и метафорични образи. Отличаващите се артефакти, които носят и дълбока символика в случая са: самолетът (който е същият, с който малкото момче играе в първия филм), луната (появяваща се за първи път в SALVAGE), както и бялата перлена огърлица, която със сигурност ще видим и в последната част.

SALVAGE определено надмина очакванията ми за втората част от трилогията, чрез своята автономност той постави повече въпроси, отколкото даде някакви отговори. Единственото, което ни остава сега е да очакваме и трепнем с нетърпение, какво ще ни поднесе брилянтната визия и майсторското й изпълнение от двамата братя във финала на тази приказна поредица.
SUBSCRIBE
АВТОР Атанаска Чолакова
comments powered by Disqus
ПАРТНЬОРИ ПАРТНЬOРСКИ КЛУБОВЕ
Google+